COVID-19

22-04-2021

Lige nu ser situationen således ud for volleyball ift. de restriktioner og regler der er i forbindelse med Covid-19:

Med virkning fra onsdag den 21. april gælder nedenstående restriktioner for indendørsidrætten. For udendørsidrætten gælder de restriktioner, der blev indført mandag den 22. marts, fortsat.

Med virkning fra onsdag den 21. april gælder følgende for indendørsidrætten:

  • Indendørs idræt på tværs af alle idrætter er tilladt for børn og unge under 18 år (t.o.m. 17 år) og for voksne på 70 år og derover.
  • For børn og unge til og med 17 år gælder et forsamlingsforbud på 25 personer. Der er ikke krav om coronapas.
  • For voksne på 70 år og derover  gælder et forsamlingsforbud på 10 personer. Der er krav om coronapas.

For udendørsidrætten gælder:

  • Der gælder et forsamlingsforbud på 50 personer for udendørs idræt. Både udøvere, trænere, dommere og evt. tilskuere mv. tæller med i det samlede antal. 
  • Professionel idræt er fortsat undtaget.
  • Superliga-ordningen med mulighed for op til 500 siddende tilskuere pr. sektion. Tilladelsen omfatter kun fodboldkampe i 3 F Superligaen, NordicBet ligaen og Gjensidige Kvindeligaen, 1. division (kvinder) og 2. division, finalen i Sydbank Pokal og Kvindepokalfinalen samt A-landskampe (herrer og kvinder).
Se Kulturminsteriets hjemmeside for detaljerede retningslinjer.

Der anbefales også at læse DIF's Corona-side for råd og vejledning, samt uddybelse af retningslinjerne i en idrætslige sammnhængen. 

COVID-19 KONTAKT

Først og fremmest har vi erfaret at der kan være skærpede og særlige retningslinjer i hallerne og kommunerne. Det kan f.eks. være at omklædningsrummene ikke kan benyttes, at der ikke må være tilskuere i hallen, eller noget helt tredje.
Derfor har vi valgt at følge forbundets tiltag om at have en Covid-19 kontaktperson for hvert hold.
Det kan være klubbens kredskontakt, en træner eller den person på holdet/klubben som er helt inde i reglerne ift. de særlige forhold der er gældende i jeres hal.
Det er vigtigt at denne person kan svare på eventuelle spørgsmål fra modstanderen / og er proaktiv ift. at melde særlige forhold ud til modstanderen.

Kontaktpersonen skal indtastes på her for hvert kredshold. Det er også her I vil kunne finde listen med kontaktpersonerne efterfølgende.

Vi opfordrer hjemmeholdets COVID-19 kontakten til senest 3 dage før en kamp at sende information om lokale forhold til modstanders COVID-19 kontakten samt de officials der er internt og/eller evt. eksternt påsat.
Skulle en COVID-19 kontakt ikke have hørt fra hjemmeklubben 48 timer før kamp, opfordres det gæstende holds COVID-19 kontakt til at kontakte hjemmeklubben.
I starten vil vi gerne opfordre til at man udover at skrive en mail til modstanderne, også kopierer indholdet til en besked på kampen i MVP. Så rammer vi flere med informationen og kredssekretæren vil også kunne finde oplysningen.

KAMPFLYTNINGER

  • Kampen kan udsættes (gratis) hvis myndighederne fx lukker hallen eller laver rejserestriktioner der betyder at 2 hold ikke kan mødes.
  • Hvis min.1 spiller er testet positiv for Covid-19 og vedkommende har været i nær kontakt med resten af sit hold (læs: trænet sammen med dem), udsættes kampen indtil spillerne er enten testet negativt eller har været i den anbefalede karantæne fra myndighedernes side.
  • Hvis min. 2 spillere fra et hold er i karantæne pga Covid-19 efter krav fra myndighederne (fx fordi man har været i kontakt med en Covid-19 smittet udenfor træningsmiljøet), kan kampen også udsættes (gratis).
  • I tilfælde af kampene udsættes grundet Covid-19, skal der indsendes dokumentation for myndighedernes karantænekrav. Dette vil blive slettet straks efter modtagelse og behandlingen af dokumentationen.

  • Kampe som udsættes ifm Covid-19 skal være planlagt med ny dato senest 14 dage efter den oprindelige dato. Kampene skal være afviklet senest 18. april for alle rækker undtagen HS2 som er senest 24. januar (de spiller grundspil og slutspil).

  • Hvis de 2 hold ikke kan blive enige om en ny dato, fastsætter TU en ny kampdato.
  • I tilfælde at der sker noget ifm Covid-19 som ikke er beskrevet her, vil TU træffe en afgørelse i sagen.

Når alt det er sagt og skrevet, så er det en ny situation for alle og vi bliver alle sammen en smule klogere for hver gang der er en ny sag. Der kan derfor tages forskellige beslutninger fra sag til sag, da erfaringen allerede nu har vist, at de ikke alle ens.

COVID-19 AFBUD TIL KAMP

Over 72 timer til kampen:

1. Skriv en besked på kampen i MVP så modstanderne får besked. Bed dem gerne om at bekræfte modtagelsen.
2. Skriv en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. om situationen (er det smittede, afventer man svar på test eller?) så vi er opmærksom på det og kan følge op på evt. fremtidige kampe.

Under 72 timer til kampen:
1. Skriv en besked på kampen i MVP.
2. Ring til modstanderne og kredssekretæren. Dommerne kontaktes af hjemmeklubben medmindre andet er aftalt med kredssekretæren (i tilfælde af at det er dommere udefra som fx divisionsdommere der skal komme og dømme).

Udskriv E-mail

Sjællands Volleyball Kreds ~ Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby ~ Tlf. 26 80 23 95 ~ svbk@svbk.dkFB ~ CVR. 40298215